متخصص جراحی چاقی در قم ، پزشکی است که با انجام جراحی های چاقی اعم از اسلیو معده ، بای پس معده ، گاستریک باندینگ و مواردی از این قبیل ؛ در افرادی که دچار چاقی مرضی هستند ، سبب ایجاد تغییراتی در دستگاه گوارش و در نتیجه سوء جذب می شود و لاغری را برای آن ها به ارمغان می آورد. دکتر سید جواد موسوی ، بهترین متخصص جراحی عمومی و لاپاروسکوپی و جراحی چاقی است. ایشان از بهترین پزشکان جراح چاقی در استان قم به شمار می روند که با سال ها تجربه موفق در این حوزه ، شما را در مسیر رسیدن به وزن دلخواه تان یاری می نمایند.

 

متخصص جراحی چاقی در قم - دکتر موسوی

درمان چاقی از نظر متخصص جراحی چاقی قم

چاقی ، نوعی اختلال است که به دنبال آن شاهد آن خواهید بود که حجم زیادی چربی ، بدن شما را در بر می گیرد. لازم به ذکر است چاقی و اضافه وزن ، صرفا تناسب اندام را مورد تهاجم قرار نداده و تنها مربوط به زیبایی نمی باشد. باید اشاره داشت که چاقی یک مقوله پیچیده بوده و می تواند ریسک ابتلا به بیماری هایی ؛ نظیر ناراحتی ها و بیماری های قلبی – عروقی ، فشار خون بالا و موارد متعددی دیگری را افزایش دهد.

چرا باید عمل چاقی انجام داد ؟

  1. با کاهش وزن و لاغری حتی در حداقل ممکن ، نیز می توان گامی مهم در راستای بهبود بیماری های قلبی برداشته و حتی از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری به عمل آورد.
  2. اگرچه با اصلاح سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی و همچنین افزایش فعالیت بدن ، می توان امکان کاهش وزن را هموار نمود ؛ اما برخی افراد علیرغم داشتن تحرک کافی و رعایت رژیم صحیح غذایی باز هم نمی توانند از اضافه وزن و چاقی رهایی یابند.
  3. عمل چاقی ، از جمله موثرترین روش های درمان چاقی محسوب می شود که با انجام آن می توان به میزان قابل ملاحظه ای از اضافه وزن بدن کاسته و امکان لاغری را برای افراد فراهم آورد.
  4. به جرأت می توان گفت که عمل چاقی ، قطعی ترین روش برای درمان چاقی مرضی می باشد ؛ این جراحی علاوه بر کاهش وزن و لاغری ، به درمان و از بین رفتن بیماری های ناشی از چاقی نیز می انجامد.

چگونه متخصص جراحی چاقی حرفه ای انتخاب کنیم ؟

بیشتر افرادی که قصد انجام جراحی جهت رفع چاقی دارند ، بابت انتخاب پزشک و میزان مهارت وی دچار تردید و شک هستند. بدین سبب در ادامه جهت انتخاب بهتر متخصص جراحی چاقی در قم ، چند نکته ساده و کاربردی بیان می کنیم. این نکات شامل موارد زیر هستند :

  • نظرات بیماران قبلی را جویا شوید !

بیماران قبلی تجربه کاری که شما قصد انجامش را دارید ، دارند. این بیماران تمام پروسه های قبل درمان ، حین و بعد از جراحی را انجام داده اند. بنابراین گزینه مناسبی جهت ارائه اطلاعاتی نظیر مهارت پزشک ، فرآیند درمان و دیگر موارد هستند. شما می توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام یا مطب دکتر ، با بیماران قبلی صحبت کنید.

  • تصاویر بیمارن را قبل و بعد از عمل ببینید !

علاوه بر صحبت با بیمار های دیگر ، پیشنهاد می دهیم به عکس های قبل و بعد از پروسه جراحی دقت کنید. این عکس ها مدارک ارزشمندی هستند که عملکرد پزشک را نشان می دهند.

  • بهترین متخصص جراحی چاقی در قم چند روش جراحی انجام می دهد ؟

هر چه تعداد روش های عمل چاقی که متخصص انتخابی شما به آن ها مسلط است ، بیشتر باشد ، قطعا مشاوره بهتری به شما داده می شود و بهترین روش را برای متقاضی انتخاب می کند. در چنین شرایطی جراح با محدودیتی رو به رو نیست. جراح متخصص چاقی باید به همه روش های عمل ، آگاهی و تسلط داشته باشد.

  • دیدار با پزشک

هنگامی ملاقات با بهترین متخصص جراحی چاقی در قم ، می توانید بسیاری از نکات را بررسی کنید و از مشاوره های پزشک نیز استفاده کنید. هنگام ملاقات با جراح نیز ، میزان تخصص و مهارت وی برای شما بیش از پیش مشخص می شود.

 

متخصص جراحی چاقی - دکتر موسوی

متخصص جراحی چاقی در قم چه عمل هایی انجام می دهد ؟

خوشبختانه تکنیک های زیادی برای جراحی لاغری افراد وجود دارد که هر یک با توجه به شرایط بیمار و نیاز وی توسط بهترین بهترین دکتر جراحی چاقی انتخاب می شود. در ادامه با هر یک از این تکنیک ها آشنا شوید.

  • اسلیو معده

در جراحی اسلیو معده ، بخشی از معده که حدود 70 درصد از حجم آن است ، برداشته شده و از شکم وی حذف می شود. بعد از انجام این پروسه درمانی ، مقدار قابل ملاحظه ای معده کوچک شده و امکان مصرف مواد غذایی زیاد دیگر وجود ندارد ؛ از این رو احساس سیری به متقاضی دست می دهد و در مدت زمان کوتاهی متقاضی بیشتر وزن اضافی خود را از دست می دهد. لازم به ذکر است که بعد از انجام این پروسه ، امکان بازگشت معده به حجم قبلی وجود ندارد.

  • بای پس معده

در این تکنیک از تکنیک های جراحی لاغری ، معده به دو دسته تقسیم می شود و هیچ یک از قسمت ها از شکم خارج نمی شوند. حدود 70 درصد از حجم معده بسته شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد. این پروسه توسط متخصص جراحی چاقی در قم می تواند با دو روش لاپاراسکوپی یا جراحی باز انجام گیرد. البته دکتر موسوی ، متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی در قم ، این پروسه را با استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی انجام می دهد.

  • گاستریک باندینگ یا حلقه

در این پروسه جراحی ، متخصص جراحی چاقی در قم لوله سیلیکونی را از راه لاپاراسکوپی در بخش فوقانی معده جایگذاری می کند. این لوله با مایع مخصوص پر شده و حجم معده را پر می کند. در این پروسه معده به شکل ساعت شنی می شود و تنها کیسه کوچکی از آن می تواند حجم غذا را در خود جای دهد. بعد از گذشت مدتی که بیمار به رژیم غذایی کم و سالم عادت کرد ، به مرور حلقه از معده باز می شود. جراحی گاستریگ باندینگ یا حلقه برای افرادی که قصد دارند رژیم غذایی سالم و محدود داشته باشند و به لاغری ایده آل برسند ، مناسب است.

 

متخصص جراحی چاقی حرفه ای به چه چیزی می اندیشد ؟

  1. عمل چاقی یک نوع فرآیند درمانی است که طی آن زیبایی نیز بدست می آید. بنابراین متخصص جراح چاقی ، هدفی جز سلامتی بیمار و جلوگیری از بیماری هایی نظیر دیابت ، بیماری های تنفسی ، سرطان و دیگر بیماری های ناشی از چاقی ندارد.
  2. هنگام انتخاب متخصص حرفه ای دقت داشته باشید که چنین متخصصی تنها به دلیل هزینه و مسائل مادی با زندگی و سلامتی افراد ریسک نمی کند. متخصص جراحی چاقی قم ، تنها زمانی عمل جهت رفع چاقی را به بیمار خود پیشنهاد می کند که راهی جز این برای وی وجود نداشته باشد.
  3. بسیاری از بیماران به دلایل مختلف نظیر ژنتیک ، بدون استفاده از روش غیرتهاجمی امکان لاغری ندارند.

وظیفه متخصص جراحی چاقی در قم بعد از عمل

بعد از انجام پروسه عمل به مراتب کاهش وزن احساس می شود. بدین ترتیب در طی این دوران به خصوص در روز ها و هفته های اول بعد از پروسه عمل ، پزشک با دادن دستورات غذایی و فعالیت های روزانه ، همچنین با تجویز داروهای ویژه بیمار را پشتیبانی می کند. از مهم ترین کارهایی که متخصص حرفه ای بعد از جراحی انجام می دهد ، نظیر موارد زیر است:

  • ارزیابی وضعیت بیمار بعد از خارج شدن از ریکاوری
  • رژیم غذایی مطابق با عمل انجام شده
  • تجویز دارو های ویژه
  • قوت قلب دادن به بیمار
  • بررسی وضعیت بیمار با انجام آزمایش
  • ملاقات بیمار به طور منظم

دیگر ویژگی های متخصص جراح چاقی

  • اولین پارامتری که جراح جراحی چاقی باید دارا باشد ، توانمندی و تجربه کافی در زمینه اعمال جراحی گوارشی است.
  • از دیگر مواردی که متخصص جراحی چاقی در قم جهت انجام اعمال عمل چاقی باید داشته باشد ، پشتیبانی از بیمار بعد از انجام جراحی است.
  • و مورد آخر و مهمی که صلاحیت متخصص چاقی برای انجام جراحی های چاقی را محرز می کند ، رعایت شرایط IFSO به صورت دقیق و کامل می باشد.

 

متخصص جراحی چاقی - دکتر موسوی

ساده ترین راه برای انتخاب بهترین متخصص جراحی چاقی

خوشبختانه دستیابی به اینترنت در حال حاضر انجام بسیاری از امور را راحت کرده است. امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که با جستجو در این شبکه ها و همچنین تحقیق در رابطه با پزشک مورد نظر می توانید در نهایت انتخاب درستی داشته باشید. در این شبکه ها امکان مشاهده فیلم ها و تصاویر قبل و بعد بیماران ، بررسی نظرات و رضایت بیماران و همچنین صحبت و تعامل با سایر افرادی که تجربه عمل های چاقی داشته اند ، وجود دارد. همچنین می توانید گواهینامه ها ، مدارک و سوابق پزشکی متخصص جراحی چاقی مورد نظر خود را بررسی نمایید. بعد از ارزیابی میزان رضایت سایر مراجعه کنندگان و نظرات آن ها درباره پزشک ، می توانید با اطمینان بیشتری جراح خود را انتخاب کنید. یکی دیگر از نشانه های برتر بودن جراح ، تعداد عمل های موفقیت آمیز ثبت شده است ؛ این بدان معنا نیست که هرچه جراح عمل های بیشتری انجام داده باشد ، موفق تر است ؛ بلکه مهم ترین ویژگی در انتخاب بهترین متخصص جراحی چاقی در قم ، کیفیت عمل های جراحی انجام شده و میزان رضایت بیماران می باشد. برای بررسی این موضوع در نهایت بهتر است به صورت حضوری در مطب پزشک حاضر شوید و با سایر مراجعه کنندگان حاضر در مطب نیز صحبت نمایید و از تجربه آن ها استفاده کنید.

سایر ویژگی های مهم بهترین دکتر جراحی چاقی

علاوه بر مهارت ، تجربه و تخصص ، دکتر متخصص جراحی چاقی خوب در قم لازم است به برخی نکات و ویژگی های دیگر توجه داشته باشید :

  •  یکی از مهم ترین موضوعات در انتخاب پزشک ، داشتن اخلاق حرفه ای و تعهد کاری پزشک مورد نظر است.
  • داشتن حس مسئولیت نسبت به بیماران و پاسخگویی به سوالات آن ها از دیگر مواردی است که رضایت بیماران را به دنبال خواهد داشت.
  • عمل جراحی تنها به انجام آن به اتاق عمل ختم نمی شود و لازم است جراح تا پایان دوره ریکاوری و بهبودی همراه بیمار باشد و شرایط و وضعیت بیمار را تا به دست آوردن سلامتی کنترل نماید.
  • داشتن احساس همدلی و دلسوزی از دیگر ویژگی و نکات مثبت یک جراح حرفه ای به شمار می آید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب خوانیدید ، از ویژگی های بهترین متخصص جراحی چاقی در قم سخن گفتیم. اگر به دنبال متخصص حرفه ای هستید ، پیشنهاد می دهیم به این ویژگی ها توجه ویژه ای داشته باشید. دکتر سید جوا موسوی متخصص و جراح جراحی چاقی ، جراحی اسلیو و بای پس با عمل های موفقیت آمیزی که تا کنون انجام داده است در زمره پیشتازان متخصصان چاقی در قم قرار گرفته است.