زمانی که تصمیم به انجام جراحی اسلیو معده می گیرید ، لازم است نکاتی را رعایت کنید تا روز جراحی شما فرا برسد. ممکن است بسیاری از متقاضیان این جراحی از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده اطلاع زیادی نداشته باشند به همین دلیل در این مقاله از دکتر سید جواد موسوی ، بهترین متخصص جراحی های چاقی در قم ، به بررسی این موضوع و مراحل پیش از عمل که منجر به موفقیت در پروسه جراحی می شود ، پرداخته ایم. همچنین در رابطه با رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو نکات مهمی بیان شده است که مطالعه آن ها توصیه می شود.

اقدامات قبل از عمل اسلیو معده - دکتر جواد موسوی

همه چیز در مورد اقدامات قبل از عمل اسلیو معده

در رابطه با جراحی لاغری اطلاعات کسب کنید !

بیشتر مراجعه کنندگانی که قصد لاغری با انجام جراحی را دارند تنها به فکر کاهش وزن و سایز خود هستند و در رابطه با این موضوع که چه مسیر و فرآیندی را باید طی کنند ، اطلاعی ندارند. این موضوع بعد از جراحی می تواند مشکلات بسیاری را برای این دسته از افراد که کاملا بدون آگاهی جراحی انجام می دهند ، به وجود آورد. به همین دلیل توصیه می شود پیش از هر چیز در رابطه با انواع جراحی های لاغری مطالعه کرده و اطلاعات بیشتری کسب نمایید و سپس به صورت آگاهانه اقدام به جراحی نمایید.

اطلاع از هزینه عمل اسلیو معده و پوشش بیمه

جراحی اسلیو معده در قم و سایر شهرهای ایران ؛ نسبتا از هزینه بالایی برخوردار است در مواردی ممکن است با توجه به شرایط موجود ، بیمه بخشی از هزینه های مربوط به این جراحی را تحت پوشش قرار دهد. به صورت کلی در رابطه با این موضوع لازم است با بیمه ای که تحت پوشش آن هستید ، صحبت نمایید.

ترک دخانیات

لازم است بدانید که مصرف هرگونه تنباکو و نیکوتین در نتیجه جراحی چاقی ، با عوارض جدی و پر خطری همراه است. به همین دلیل زمانی که برای انجام این جراحی اقدام می کنید ، باید حداقل 3 ماه از ترک سیگار و سایر دخانیاتی که مصرف می کنید ، گذشته باشد.

تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی یکی از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده می باشد. تغییرات عمده ای که بعد از عمل ایجاد می شود ، برای بسیاری از افراد چندان آسان نیست به همین دلیل لازم است پیش از عمل سبک زندگی خود را دچار تغییراتی کنید. برای مثال لازم است در رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد نمایید. صبحانه خود را باید حتما به صورت کامل مصرف نمایید و بین ساعت خواب و آخرین وعده غذایی باید حداقل 4 ساعت فاصله باشد. حتما باید رژیم غذایی شما از میوه و سبزیجات و همچنین پروتئین ها تهیه شده باشد.

روی عادت هایتان تمرکز کنید

شما باید عادت های بد تغذیه ای خود را شناسایی کرده و تلاش کنید تا عادت غذایی سالمی را جایگزین نمایید. برای این منظور لازم است برای یک هفته روی کارهایی که انجام می دهید و یا غذاهایی که مصرف می کنید ، تمرکز داشته باشید. این کار به کاهش وزن شما پیش از عمل و همچنین ریکاوری و بهبودی سریع تر کمک زیادی می کند.

افزایش مصرف آب و محدودیت در مصرف سایر نوشیدنی ها

طبق توصیه بهترین پزشک در قم ، به میزان کافی آب بنوشید و زمانی که دچار تشنگی می شوید ، به جای مصرف نوشیدنی های قندی و پر کالری حتما از آب استفاده نمایید. شما باید مصرف نوشیدنی های گازدار ، کافئین دار را کاهش دهید و همچنین از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری نمایید. از دیگر اقدامات قبل از عمل اسلیوه معده ، خودداری کردن از مصرف مایعات همراه با وعده های غذایی می باشد که باید به این نکته نیز توجه داشته باشید و 30 دقیقه قبل و بعد از جراحی چیزی ننوشید.

اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه

حتما فعالیت های فیزیکی و ورزش کردن را هر چند که برای مدت زمان کوتاهی باشد ، در برنامه روزانه خود قرار دهید. لازم است این برنامه به صورت پیوسته و مستمر ادامه داشته باشد تا نتیجه خوبی حاصل شود. توصیه می شود به برنامه روزانه خود دقایقی را به فعالیت ورزشی که علاقه مند هستید ، اختصاص دهید.

روی سلامت ذهنی و احساسی خود تمرکز کنید

باید روی عواملی که موجب تغییرات رویه زندگی و کاهش وزن شما می شود ، تمرکز کنید و متعهد شوید که دیگر چاق نخواهید شد. برای این منظور می توانید در اقدامات قبل از عمل اسلیو معده ، یک دفتر تهیه کرده و لیستی از تغییرات انگیزشی و سلامتی خود را که می خواهید برای زندگیتان ایجاد کنید ، یادداشت نمایید. دقت داشته باشید که ایجاد تغییرات در روند زندگی نیازمند زمان بوده و با گام های کوچک و مثبتی اتفاق می افتد.

اقدامات قبل از عمل اسلیو معده - دکتر جواد موسوی

انجام آزمایشات و اقدامات قبل از عمل اسلیو معده

پیش از عمل جراحی لاغری یک سری آزمایش توسط پزشک در قم برای شما تجویز می شود انجام این تست ها نیز یکی از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده بوده که دارای اهمیت زیادی است و این تست شامل موارد زیر می باشد :

  • آزمایش ادرار
  • آزمایش پلاکت های خون
  • آزمایش پانل خون که در آن حدود 20 ماده شیمایی در خون مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین در مواردی ممکن است جراح برای بررسی های بیشتر آزمایش سونوگرافی شکم و بدن و پستان ها را تجویز نماید. دیگر آزمایشات لازم در موارد به خصوص عبارت هستند از :

  • تست عملکرد ریه
  • عکس برداری از قفسه سینه
  • آندوسکوپی معده
  • اکوکاردیوگرافی
  • نوار قلب
  • بررسی خواب

هدف از انجام این آزمایشات ارزیابی دقیق سلامتی متقاضیان جراحی اسلیو معده در قم ، می باشد.

یافتن متخصص جراحی چاقی خوب

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پیش از انجام عمل اسلیو انجام دهید ، پیدا کردن بهترین جراح و متخصص جراحی چاقی در قم است. در صورتی که جراح تخصص و مهارت های لازم را نداشته باشد ، تمامی تلاش ها و زحمات شما به هدر خواهد رفت. به همین دلیل باید توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشید.

چه وسایلی لازم است در روز جراحی اسلیو به همراه داشته باشیم ؟

شامپو ، لباس حمام ، لباس های نخی و گشاد ، برس ، مسواک ، وسایل خوشبو کننده بدن و لوسیون و کرم مرطوب کننده

اقدامات قبل از عمل اسلیو معده و اهمیت تبعیت از رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی که پیش از عمل توسط متخصصین برای بیماران در نظر گرفته می شود ، صرفا برای لاغری و کاهش وزن نیست. بلکه هدف اصلی از آن تغییر سبک زندگی و آماده سازی بیماران پیش از عمل اسلیو می باشد. بیمار باید بتواند در اقدامات قبل از جراحی اسلیو معده ، عادت های بد غذایی خود را ترک کند تا بتواند بعد از جراحی کاهش وزن چشمگیری داشته باشد. قطعا پیروی از رژیم غذایی پیش از عمل آمادگی های لازم را فراهم کرده تا فرد بعد از جراحی با مصرف مواد غذایی سالم ، زندگی بهتری را تجربه نماید. 6 هفته قبل از عمل ممنوعیت های غذایی شروع شده و بیمار باید نسبت به این رژیم غذایی پایبند باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که بلافاصله بعد از اسلیو معده ، نمی توانید مواد غذایی جامد و سفت مصرف نمایید.

توصیه های بهترین متخصص لاغری در قم در مورد شب قبل از عمل اسلیو معده

  1. شما باید شام سبکی میل کنید و سپس برای مدت 12 ساعت قبل از عمل ناشتا باشید.
  2. در صورتی که بیماری تیروئید و یا فشار خون دارید ، می توانید صبح روز عمل با مقدار کمی آب داروهای خود را میل کنید.
  3. بیماران دیابتی نیز باید برای کنترل قند خون خود انسولین استفاده کنند.
  4. در صورتی که استرس شما زیاد است ، می توانید با مشورت پزشک قرص آرامبخش مصرف نمایید.
  5. اگر روی شکم خود مو دارید ، بهتر است 2 روز قبل از جراحی شکم موهای قسمت شکم و قفسه سینه خود را بتراشید.
  6. مراحل بستری شدن شما در صبح روز عمل انجام خواهد شد.
  7. لازم است حتما با یک همراه برای جراحی در بیمارستان حضور داشته باشید.

عادت های صحیح غذایی در مراقبت های قبل از عمل اسلیو معده

  • باید از مصرف غذاهای چرب و فست فود ها پرهیز شود.
  • روش غذا خوردن خود را باید پیش از عمل تغییر دهید.
  • نباید تمامی اهداف خود را به بعد از عمل موکول نمایید.
  • دقت داشته باشید که بدون تمرین کردن هرگز قادر به انجام رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی نخواهید بود. به همین دلیل برای مصرف مواد غذایی سالم باید در اقدامات قبل از عمل اسلیو معده تمرین داشته باشید.
  • حتما در این دوران از آب ، مایعات کافی و میوه و سبزیجات تازه استفاده نمایید.
  • تمرین کنید تا بعد از هر بار که لقمه را با قاشق به دهان خود می گذارید ، مجدد قاشق را درون بشقاب قرار داده و بعد از اینکه به خوبی لقمه جویده شد ، قاشق بعدی را به دهان وارد نمایید.

خلاصه ای از مراحل اقدامات قبل از عمل اسلیو معده :

  1. انتخاب جراح و متخصص چاقی خوب
  2. ویزیت با جراح اسلیو معده در قم
  3. محاسبه BMI و وزن ایده آل متقاضی جراحی
  4. شرکت در جلسه های مشاوره پیش از عمل
  5. شروع مراقبت های قبل از جراحی اسلیو معده
  6. انجام آزمایشات قبل از عمل
  7. مراجعه به بیمه و گرفتن تاییدیه از شرکت بیمه
  8. آماده کردن وسایل برای روز جراحی
  9. حمام کردن در شب قبل از عمل
  10. انجام آمادگی های نهایی در 24 ساعت پیش از عمل
  11. حضور به موقع در بیمارستان و انجام کارهای مربوط به بستری

با وجود مصرف دارو قبل از اسلیو معده چه کنیم؟

قبل از اسلیو معده ، علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب با وجود اینکه استفاده از بعضی از داروها مانعی ندارد اما تعدادی از آن ها بر روند جراحی ، تاثیرات بدی باقی می گذارد. برای مثال داروهای زیر چند هفته قبل از جراحی باید قطع شود.

  • مکمل های گیاهی
  • داروهای رقیق کننده و یا ضد انعقاد خون
  • داروهای آرتروز
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین

با رعایت اقدامات قبل از جراحی اسلیو معده چقدر وزن کم می کنیم؟

به نقل از بهترین متخصص در قم ، با انجام جراحی اسلیو معده و رعایت مراقبت های قبل از آن ، حدود 65 درصد وزن بدن بیمار کاهش می یابد. دو سوم وزن اضافی که فرد حمل می کند ، بالاتر از وزن ایده آل می باشد و علائمی مانند تنگی نفس ، خستگی و غیره را ایجاد می کند. از این رو انجام مواردی مانند پیاده روی ، کاهش بالقوه درد کمر ، مفاصل ، ورزش و سطح انرژی فرد با انجام جراحی اسلیو معده به زندگی خود بهبود می بخشد.

جراحی اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟

از اقدامات مهم قبل از جراحی اسلیو معده این است که بدانیم آیا برای این پروسیجر کاندید مناسبی هستیم؟ در این صورت با مراجعه به پزشک و بررسی ایشان در قم نسبت به اینکه شاخص توده بدنی یا BMI موجود در بدن فرد 40 یا بالاتر از آن باشد و یا دارای مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و غیره باشد. در بعضی موارد اگر شاخص توده بدنی بین 30 تا 34 باشد و فرد به مشکلاتی متناسب با وزن روبرو باشد برای کاهش وزن به انواع خاصی از جراحی ها نیاز پیدا می کند. جراحی اسلیو معده یکی از متداول ترین عمل هایی است که در بین افراد با وزن بالا برای کاهش چشمگیر وزن رواج پیدا کرده است.