کسانی که علاقه مند هستند از بای پس معده خود ، فوق العاده ترین نتیجه را دریافت کنند ، نیاز دارند قبل از انجام این پروسه ، بعضی از عادت های روزانه خود را حذف کرده و بعضی عادت های دیگر را در برنامه روزانه خود اضافه کنند. در ادامه مهم ترین اقدامات قبل از عمل بای پس معده را که مورد تایید دکتر سید جواد موسوی ، بهترین جراح و متخصص چاقی در قم است ، شرح می دهیم.

 

اقدامات قبل از عمل بای پس معده - دکتر موسوی

 

اقدامات قبل از عمل بای پس معده و حذف نیکوتین

جهت حفظ سلامتی فرد بعد از عمل جراحی کوچک کردن معده و دریافت بهترین نتیجه از این فرآیند نیاز است ، حداقل به مدت 2 هفته قبل از انجام پروسه ، بیمار مصرف هرگونه ماده دارای نیکوتین نظیر سیگار ، قهوه و مواردی از این قبیل را ترک کند. نیکوتین با ایجاد غلظت در خون در گردش خون اختلال ایجاد کند و می تواند موجب گرفتگی عروق شود.

ورزش را در برنامه روزانه خود بگذارید !

همه ما می دانیم که جراحی بای پس معده با کوچک کردن معده اشتها را در فرد کاهش داده و به مرور موقعیت را جهت لاغری ایجاد می کند. اما جهت حفظ عضلات و لاغری هرچه بهتر بدن ، در کنار این عمل نیاز به فعالیت ورزشی نیز وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می دهیم قبل از پروسه عمل و در اقدامات قبل از عمل بای پس معده ، خود را به انجام فعالیت های ورزشی روزانه عادت دهید. برای شروع نیازی به سخت گیری در انجام ورزش ندارید. بهتر است از پیاده روی روزانه یا ورزش مورد علاقه خود این فعالیت را شروع کنید.

 

اقدامات قبل از عمل بای پس معده - دکتر موسوی

 

کاهش اندازه کبد از اقدامات قبل از جراحی بای پس معده

کاهش اندازه کبد ، به منظور جراحی یا اقدام تهاجمی نیست. شما می توانید قبل از انجام جراحی چاقی ، با مصرف غذاهای سالم و بدون ضرر ، در صدد کوچک کردن سایز کبد خود برآیید. لازم است بدانید که لاغری ایده آل روندی تدریجی است و در طی آن باید مجموعه ای از اقدامات دست به دست یکدیگر بدهند که نتیجه مورد قبولی از فرآیند اقدامات قبل از جراحی ، حین آن و بعد از آن بدست آید. بدین ترتیب همانطور که در قسمت های قبلی مطلب نیز گفتیم ، رژیم غذایی و عادت تغذیه درست را قبل از عمل آغاز کنید.

انجام آزمایش از اقدامات قبل از عمل بای پس معده

انجام چند سری آزمایشات متفاوت قبل از انجام فرآیند لاغری الزامی است. آزمایش ها با دادن اطلاعاتی در رابطه با وضعیت جسمی درونی ، به داشتن فرآیند سالم و کم خطر عمل جراحی کمک شایانی می کنند. آزمایش های مهم در انجام عمل مذکور شامل موارد زیر است:

  • آزمایش ادرار

این آزمایش جهت شمارش پلاکت های موجود در خون و اندازه گیری آن ها انجام می شود و بررسی آن ها در داشتن پروسه سالم بسیار تاثیر گذار است.

  • آزمایش خون

تمامی اطلاعاتی که می توان از آزمایش خون گرفت ، در فرآیند بای پس معده مهم ، ضروری و کمک کننده است.

  • سونوگرافی شکم

سونو شکم جهت تشخیص کیسه صفرا ، چک کلیه ، معده و عواملی نظیر آن انجام می شود. این بررسی ها جهت جلوگیری از هر گونه عارضه ای انجام می شود.

  • آندوسکوپی

آندوسکوپی وضعیت معده را نشان می دهد ؛ به عنوان مثال اگر فرد دچار ضخم معده باشد یا آن که اسیده معده زیادی ترشح کند ، طی این بررسی ، مشخص می شود. انجام این آزمایش از مهم ترین اقدامات قبل از عمل بای پس معده است.

  • نوار قلب

همانطور که می دانید , فرآیند جراحی بای پس معده در قم ، مانند هر عمل درمانی دیگری ، نیازمند بیهوشی است. بنا براین مورد ، سلامت قلب می تواند پروسه بیهوشی سالمی در برداشته باشد. چرا که در صورت وجود بیماری قلبی و مشخص نشدن آن ، ممکن است حین جراحی بیمار با مشکلاتی مواجه شود.

  • آزمایش ریه

آزمایش ریه نظیر سی تی اسکن و پی سی آر انجام می شود. جهت انجام عمل مذکور ، بیمار نباید مشکل ریوی حاد داشته باشد. همچنین آزمایش پی سی آر با آمدن ویروس کرونا در رده دیگر آزمایش های این پروسه درمانی ایجاد شده است.

  • توجه!

جراحان و پزشکان متخصص و با وجدان ، قبل از هر اقدامی ، سلامت متقاضی را در نظر می گیرند. بنابراین اگر با دادن آزمایش های لازم ، متخصص جراحی چاقی در قم با مشکلی در وضعیت جسمانی متقاضی رو به رو شود ، تا زمان حل مشکل به عمل لاغری اقدام نمی کند.

 

اقدامات قبل از عمل بای پس معده - دکتر موسوی

 

رژیم غذایی از اقدامات قبل از عمل بای پس معده

شاید رژیم غذایی آن هم قبل از انجام عمل بای پس معده در قم ، برای افراد تعجب برانگیز باشد ، اما این رژیم در واقع جهت عادت دادن معده و حفظ سلامتی فرد بعد از انجام پروسه اهمیت دارد.

  • پیشنهاد می دهیم حدود دو هقته قبل از انجام پروسه جراحی ، مقدار غذای مصرفی خود را تا حدی کاهش دهید و معده را برای شرایط جدید عادت دهید. جهت انجام این کار ، بهتر است وعده های غذایی خود را کمتر کنید.
  • افزایش مصرف سبزیجات و میوه ها قبل و کاهش کربوهیدرات ها ، قبل از انجام عمل جراحی معده ، شرایط را برای بیمار هموارتر می کند.
  • قبل از بای پس معده مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی را متوقف کرده و استفاده از غذاهای سالم و مغذی را شروع کنید.
  • مصرف مایعات را فراموش نکنید ؛ بهتر آن است که روزانه بیش از 5 بار آب بنوشید. توجه داشته باشید که میانه غذا ، ابتدای غذا و بعد از غذا نوشیدن آب نه تنها مفید نیست ، بلکه عملکرد معده شما را نیز با مشکل همراه می کند. بهتر آن است که هنگام ناشتا ، قبل از خواب ، 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی و 30 دقیقه قبل از مصرف میوه آب بنوشید.
  • منع مصرف غذای فست فود از اقدامات قبل از عمل بای پس معده است. بهتر آن است که سلامت زندگی کردن را قبل از انجام پروسه مذکور شروع کنید. بدین ترتیب علاوه بر بدن ، ذهن شما نیز با تغییری که در آینده اتفاق می افتد ، هم سو می شود ؛ بدین ترتیب شرایط برای شما راحت تر خواهد شد.

 

اقدامات قبل از عمل بای پس معده - دکتر موسوی

 

توصیه دارویی از اقدامات قبل از عمل بای پس معده

قبل از انجام پروسه درمانی مذکور ، لازم است در رابطه با تمام داروهای مصرفی خود با متخصص جراحی چاقی خوب در قم صحبت کنید ؛ اگر دارویی مصرف می کنید ، مقدار دز دارو و نام آن را ذکر کنید و اگر پزشک دارویی برای شما تجویز می کند ، آن را درست سر زمان مشخص و مطابق دوز مصرفی تجویز شده مصرف نمایید.

  • توجه ! داروهایی نظیر آسپیرین ، وارفارین و دیگر داروهایی که موجب انعقاد خون می شوند پیش از انجام پروسه عمل و بعد از آن ممنوعیت کامل دارد.