زیبایی توأم با سلامتی ، از مهم ترین خواسته ها و آرزوهای بشر محسوب می شود و این مسئله ، کاملا بدیهی است که همه افراد تمایل به داشتن اندامی زیبا همراه با سلامتی دارند. اگر شما نیز قصد جراحی چاقی دارید و به دنبال بهترین متخصص جراحی چاقی در قم هستید ، پیشنهاد می دهیم در ادامه این مطلب از دکتر سید جواد موسوی ، همراه باشید. چرا که جراحی چاقی از گزینه های موثر در درمان چاقی است.

 

متخصص جراحی چاقی در قم - دکتر جواد موسوی

 

باید اشاره داشت که با بهبود تناسب اندام ، احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از اضافه وزن و چاقی کاهش یافته و بنابراین ، سلامتی شما بهبود می یابد. چاقی در حقیقت ، نوعی اختلال پیچیده محسوب می شود که به تجمع مقدار زیادی بافت چربی در بدن می انجامد. لازم به ذکر است که چاقی و اضافه وزن ، صرفا سبب بر هم خوردن تناسب اندام نشده و زمینه ساز ابتلا به بیماری های متعددی ، از قبیل فشار خون بالا ، دیابت و بیماری های قلبی – عروقی نیز می گردد. خوشبختانه با کاهش وزن ( حتی به میزان جزئی ) ، می توان از ابتلا به بیماری های مذکور پیشگیری به عمل آورد.

به منظور کاهش وزن ، راهکارهای مختلفی ، از قبیل تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی ، افزایش فعالیت های فیزیکی و در نهایت جراحی های چاقی وجود دارند. جناب آقای دکتر سیدجواد موسوی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی است. ایشان بهترین متخصص جراحی چاقی در قم هستند که با اتکا بر سال ها تجربه و تبحری که در این حوزه کسب نموده اند ، شما را در رسیدن به وزن دلخواه تان یاری می کنند.

بهترین جراح چاقی کیست ؟

انتخاب و معرفی بهترین متخصص جراحی چاقی در قم ، امری بسیار دشوار است ، اما در این خصوص راه هایی وجود دارد که در ذیل به آن اشاره داشته ایم :

  • شما می توانید از طریق وبسایت متعلق به پزشک مورد نظر خود ، اقدام به مطالعه رزومه ایشان نموده و از سوابق کاری شان مطلع گردید.
  • همچنین می توانید نمونه کارهای ایشان را در فضای مجازی دیده و با فراغ خاطر به ایشان مراجعه فرمایید.

چگونه بهترین متخصص جراحی چاقی در قم را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین دکتر جراحی چاقی در قم در عین سادگی و راحتی ، مشکلات و چالش های خود را نیز دارد. اطلاعات این قسمت برای افرادی است که علاوه بر زیبایی به سلامت خود نیز اهمیت زیادی می دهند ، چرا که عمل چاقی در وحله اول سبب سلامتی می شود.

  • حضوری با پزشک دیدار کنید !

دیدن نظرات ، عکس ها و مطالب اشتراک گذاری شده پزشک در شبکه های اجتماعی اطلاعات خوبی به مراجعه کننده می دهد ، اما آیا بهترین روش انتخاب متخصص جراحی چاقی در قم ، منوط به تحقیق در فضای مجازی است؟ قطعا جواب بسیاری از شما خیر خواهد بود. پیشنهاد می دهیم برای انتخاب بهتر پزشک ، حضوری با وی دیدار داشته باشید. در دیدار حضوری ، بهتر می توان میزان تسلط وی به عمل را دانست ، همچنین با توجه به مشاوره هایی که به شما می دهد ، شما می توانید با اطلاعات بیشتری جراحی جهت رفع چاقی را انجام دهید یا از انجام دادن آن منصرف شوید.

  • توجه به نظر بیماران قبلی

بیماران قبلی راهی که شما می خواهید بروید را رفته اند. بنابراین از پروسه عمل در قبل ، حین و بعد از آن اطلاعات بیشتری دارند. لذا پیشنهاد می دهیم جهت انتخاب بهترین متخصص جراحی چاقی در قم ، از تجربه بیماران قبلی اطلاع حاصل کنید.

  • دیدن نتایج قبل و بعد از جراحی چاقی

دیدن کارهای قبل و بعد از عمل چاقی ، اطلاعات مناسبی در رابطه با میزان چاقی و شرایط افراد پس از انجام پروسه به شما می دهد.

  • آیا پزشک شما به همه جراحی های چاقی تسلط دارد؟

راه های زیادی جهت جراحی چاقی وجود دارد که هر کدام تکنیک ها ، مزایا و معایت خاص خود را دارند. بنابراین هر کدام از تکنیک های جراحی جهت رفع چاقی می تواند برای افراد با ویژگی ها متفاوت ، فرق کند. بدین جهت نیاز است متخصص جراحی چاقی در قم به همه تکنیک ها تسلط کامل داشته باشد ، چرا که تنها با تسلط کامل به روش های عمل می تواند بهترین روش را بدون هیچ ابایی برای شما انتخاب کند. انواع روش های جراحی درمانی چاقی عبارتند از :

  • مینی بای پس
  • ساسی بای پس
  • گاستریک باندینگ
  • روش های قدیمی نظیر بالون
  • بای پس کلاسیک معده
  • اسلیو گاسترکتو
  • و دیگر موارد

این فیلم حاوی توضیح جراحی اسلیو معده توسط دکتر موسوی است.

 

 

  • توجه به تعداد عمل ها و شمار بیماران

تعداد بیمار زیاد نشان دهنده تعداد درمان های رضایت بخش بالای یک پزشک است. همچنین تعداد عمل بالای جراح ، نشان دهنده تجربه نظری در کنار تجربه آکادمیک است. بنابراین هنگام انتخاب پزشک مناسب خود این نکته را در نظر داشته باشید.

  • آیا به جراح دسترسی دارید ؟

علارغم وقت نداشتن جراح های حرفه ای ، متخصص جراحی چاقی در قم جهت دسترسی راحت بیمار به آن ها شرایط و گزینه هایی را ایجاد می کنند ؛ چرا که بعد از انجام پروسه عمل جهت مراقبت های بعد از عمل ، در دسترس بودن پزشک بسیار حائز اهمیت است. پزشک حرفه ای به اهمیت در دسترس بودن خود واقف است بدین سبب شرایطی را اندیشه می کند که بیمار بعد از انجام پروسه جراحی ، بتواند راحت تر با وی تماس برقرار کند.

  • آیا من کاندید ایده آلی برای جراحی چاقی هستم ؟

بدین منظور ، باید در ابتدا جهت مشاوره به متخصص جراحی چاقی مورد نظر خود مراجعه نموده و توسط ایشان ویزیت شده و تحت ارزیابی و معاینه قرار گیرید. لازم به ذکر است که علاوه بر معاینه فیزیکی ، آزمایشات و تست هایی از جمله تست قلب نیز برای شما تجویز می گردد. برآورد BMI (شاخص توده بدنی) از جمله مهم ترین مؤلفه هایی است که جهت بررسی مناسب بودن انجام جراحی چاقی بر روی شما ، مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید که شما در این جلسه ، از منظر روانشناسی نیز مورد بررسی قرار می گیرید. پس از انجام موفقیت آمیز تست ها و آزمایشات صورت گرفته و تایید بیمار از لحاظ جسمی و روحی ، بسته به وضعیت شما و صلاحدید جراح چاقی ، یکی از روش های جراحی چاقی متناسب با شرایط شما برای تان در نظر گرفته می شود.

روش های جراحی درمان چاقی

روش های مختلفی به منظور درمان چاقی و رسیدن به لاغری و کاهش وزن وجود دارند ، در ذیل به انواع روش های متداول متخصص جراحی چاقی در قم اشاره داشته ایم.

  • بای پس معده : از محبوب ترین اعمال جراحی چاقی به شمار می رود که خود می تواند به یکی از متدهای کلاسیک یا مینی بای پس انجام پذیرد. این دو تکنیک ، تقریبا شبیه به هم بوده و تنها تفاوت مختصری در جزئیات با یکدیگر دارند.
  • اسلیو معده : از رایج ترین روش های رسیدن به لاغری محسوب می شود که طی آن حدود 80 درصد از حجم معده برداشته شده و در نتیجه از اشتهای فرد کاسته می شود.
  • گاستریک باندینگ معده : در این روش ، یک بالون در بخش فوقانی معده قرار داده شده و بدین ترتیب حجم معده کاهش یافته و فرد به تدریج وزن خود را از دست داده و لاغر می شود.

سوالات متداول از متخصص جراحی چاقی در قم

  • هزینه جراحی چاقی چقدر است؟

مطابق با شرایط بیمار ، هزینه عمل چاقی برآورد می شود. افرادی که توده چربی آن ها از میزان خاصی بالاتر باشد ، مطابق با تعرفه بیمه ، مقداری از هزینه را ارگان بیمه پرداخت می کند. از یک نظر قیمت جراحی لاغری بالا است و از نظر دیگر این قیمت ارزش بهرمند شدن از سلامتی را دارد. بسیاری از افرادی که با وجود چاقی شدید ، اما حاضر به پرداخت هزینه عمل لاغری نیستند ، علاوه بر کاهش کیفیت زندگی و عدم انجام بسیاری از فعالیت ها ، دچار بیماری های سنگین نظیر مشکلات قلبی ، دیابت ، فشار خون و غیره می شوند ؛ بدین سبب هزینه درمان آن ها در دراز مدت بسیار بیشتر از مبلغ پرداختی برای لاغری و حفظ سلامتی است.

  • آیا هزینه جراحی چاقی را بیمه پرداخت می کند ؟

برای افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بیش از 40 باشد ، بیمه موظف است مطابق قرار داد ، مقداری از هزینه درمان را پرداخت کند ، اما برای افرادی که شاخص توده بدنی آن ها کمتر از این میزان باشد ، بیمه مقداری از آن را تقبل نمی کند.

  • آیا نتایج حاصل از جراحی لاغری دائمی است ؟

عمل هایی که به منظور ایجاد لاغری توسط بهترین متخصص جراحی چاقی در قم انجام می شوند ، متفاوت هستند از این رو می توانند نتایج متفاوت با ماندگاری های گوناگون داشته باشند. به عنوان نمونه نتیجه حاصل از باندیگ و بالون معده به نسبت کوتاه مدت است ، اما نتیجه حاصل از اسلیو معده ، بای پس و موارد دیگر طولانی یا به عبارتی دائمی هستند.

لازم به ذکر است که هر عمل زیبایی و درمانی برای داشتن نتیجه ایده آل و ماندگار نیازمند مراقبت های لازم است. بنابراین نوع مراقبت بیمار و رژیم غذایی وی نیز در ماندگاری طولانی مدت عمل های چاقی موثر هستند.