بای پس معده در قم ، نوعی جراحی چاقی است که در قیاس با انواع دیگر اعمال جراحی چاقی ؛ بسیار موثرتر عمل می کند. از این رو به جرأت می توان اذعان داشت که این عمل ، یکی از پرطرفدارترین و در عین حال ایمن ترین اعمال جراحی در زمینه لاغری به شمار می رود. در صورتی که شما نیز قصد انجام این پروسه لاغری را دارید ، در ادامه مطلب از دکتر سید جواد موسوی ، بهترین متخصص جراحی چاقی در قم ، همراه ما باشید.

 

بای پس معده در قم - دکتر جواد موسوی

 

با انجام این جراحی ، جذب کالری توسط بدن کاهش یافته و در نتیجه ، از میزان وزن فرد کاسته می شود ؛ تا جایی که اکثر افراد با فاصله کمی از انجام آن ، حدود 70 درصد از وزن خود را از دست داده و در بازه زمانی کوتاهی لاغر می شوند. لازم به ذکر است که جراحی بای پس معده در قم ، به دو روش باز و لاپاروسکوپی قابل انجام است ؛ اما از آن جا که جراحی به روش لاپاروسکوپی ، عوارض کمتری به دنبال دارد ؛ امروزه عموما از این روش برای انجام عمل این پروسه عمل استفاده می شود. به جرأت می توان گفت از زمان معرفی جراحی های چاقی تاکنون ، جراحی بای پس جزو محبوب ترین آن ها به شمار می رود ؛ اوج شهرت این عمل جراحی به سال 2011 برمی گردد و با کمی جستجو در اینترنت می توان فهمید که این عمل در سال 2015 به عنوان بهترین روش جراحی لاغری معرفی شد.

عمل بای پس معـده در قم چگونه انجام می شود ؟

افرادی که تصمیم به انجام این عمل جراحی دارند ، غالبا با این پرسش ، روبرو هستند که در جراحی بای پس معده در قم ، چه اتفاقی برای معده می افتد و این جراحی چگونه باعث لاغری می شود ؟ در پاسخ به این پرسش پرتکرار ، باید اشاره داشت که افراد به منظور انجام این عمل باید در بیمارستان بستری شوند و کلیه آزمایشات و مشاوره های لازم را انجام دهند. پس از این مرحله ؛ به اتاق عمل ، انتقال یافته و تحت بیهوشی کامل قرار خواهند گرفت.

سپس متخصص جراحی چاقی ؛ با بهره وری از ابزار مخصوصی ، معده بیمار را به دو قسمت بزرگتر و کوچکتر تقسیم نموده و پس از آن ، بخش بزرگتر معده را توأم با قسمت ابتدایی روده بیمار از باقی دستگاه گوارش وی جدا خواهد کرد. علت این امر ، آن است که در بخش های یاد شده ؛ ترشح آنزیم های گوارش صورت می پذیرد و این اتفاق ، سبب هضم غذا می شود. از این رو جراح با جدا ساختن این بخش از معده و روده ، مانع عبور مواد غذایی از این بخش ها شده و بنابراین با این کار ، فرآیند هضم اتفاق نمی افتد. طبیعتا در صورت باقی ماندن حجم کمتری از مواد غذایی در معده ، هضم کمتری انجام شده و متعاقبا جذب کمتری نیز رخ خواهد داد. با انجام این پروسیجر ، مواد غذایی به بخش بالای معده ( بخش کوچکتر معده یا به عبارتی کیسه معده ) وارد خواهند شد. لازم به ذکر است که این بخش از معده ، گنجایش پذیرش حجم ناچیزی از مواد غذایی ؛ یعنی تقریبا به اندازه 28 گرم را داراست.

 

بای پس معده در قم - دکتر موسوی

 

آیا عمل بای پس معـده در قم ، به تقسیم معده منجر می شود ؟

ناگفته نماند که جراحی مذکور ، در این جا پایان نیافته و جراح پس از تقسیم معده بیمار به دو بخش ؛ اقدام به کوتاه کردن روده کوچک وی می نماید. توجه داشته باشید که بخش بریده شده روده نیز مشابه بخش بزرگ معده ، صرفا جدا شده و از بدن خارج نمی شود. پس از کوتاه کردن روده ، روده کوتاه شده به بخش کوچکتر معده متصل می شود و بعد از این اتفاق ، فرآیند هضم و جذب غذا تنها در این بخش ها صورت می گیرد. لذا غذا پس از ورود به بخش کوچک معده ، بدون آن که به معده بزرگ راه یابد ؛ مستقیما به روده کوچک انتقال خواهد یافت. بنابراین در پایان باید اشاره داشت که عمل بای پس معده در قم، با کاستن از حجم معده و روده بیمار ، میزان غذای دریافت شده توسط معده را کاهش داده و بدین ترتیب هضم کمتر و به دنبال آن نیز جذب کمتری اتفاق می افتد و این امر موجب کم شدن وزن شده و به لاغری می انجامد.

چرا عمل بای پس معده در قم انجام می شود ؟

جراحی گاستریک بای پس در واقع نوعی عمل درمانی است که برای کاهش وزن و جلوگیری از خطرات آسیب زننده به سلامتی انجام می شود. به طور دقیق تر این پروسه با رفع چاقی ، سبب درمان بهتر یا جلوگیری از عارضه های زیر می شود:

  • بیماری های قلبی
  • رفلاکس معده به مری
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • سکته
  • دیابت نوع 2
  • مشکلات مفصلی

بای پس معده برای چه افرادی مناسب است ؟

کسانی که دچار شرایط زیر هستند ، کاندیدای مناسبی برای جراحی گاستریک بای پس در قم محسوب می شوند :

  1. شاخص توده بدنی متقاضی این عمل 40 و بیش از آن است. (شاخص بالای 40 نشان دهنده چاقی شدید است.)
  2. شاخص توده بدنی بیمار ، بینی 35 تا 39.9 است. این شاخص توده بدنی نشان دهنده چاقی در بدن است. فردی که در این بازه قرار دارد ، احتمالا دچار عارضه هایی نظیر دیابت نوع 2 ، پرفشاری ، آپنه خواب و دیگر موارد است.
  3. شاخص توده بدنی بینی 30 تا 34 است ، اما به دلیل وجود مشکلات ناشی از چاقی ، نیازمند جراحی لاغری است.
  4. متقاضی این پروسه باید از نظر روانی ، در شرایط عادی قرار داشته و با پروسه درمان به خوبی آشنا باشد.

آیا ممکن است بعد از عمل بای پس کاهش وزن ایجاد نشود ؟

بله ؛ در صورتی که فرآیند جراحی به خوبی پیش نرود. به عنوان نمونه اگر حلقه قابل تنظیم در بدن به درستی کار نکند ، کاهش وزن انجام نمی شود. همچنین در ادامه مشکلات جدی تری ایجاد می شود. در صورت بروز چنین حادثه ای ، بهتر است موضوع را با پزشک معالج خود درمیان بگذارید و اقدامات لازم را انجام دهید. هر چند این عارضه بسیار کم اتفاق می افتد اما این موضوع را شرح دادیم. عدم رعایت رژیم غذایی ، از دیگر عوامل لاغر نشدن بعد از بای پس معده در قم است. از این رو برای دریافت بهترین نتیجه تغذیه بعد از عمل را رعایت کنید.

بهترین جراح بای پس معـده کیست ؟

انتخاب جراح برای انجام عمل بای پس در معده ؛ با کسب نتیجه قابل قبول از این عمل جراحی ، ارتباط مستقیم دارد. از این رو در انتخاب یک جراح حاذق در زمینه جراحی های چاقی ، نهایت دقت خود را به کار گیرید و جراحی را انتخاب کنید که بر انجام این جراحی تسلط کافی داشته و نتایج رضایت بخشی برای بیماران خود فراهم آورده باشد. به طور کلی یک جراح بای پس خوب ، جراحی است که در جلسه مشاوره ؛ به تمامی سوالات و شبهه های شما باصبر و حوصله پاسخ دهد و تمامی نکاتی که در خصوص این جراحی لازم است بدانید را برای تان شرح دهد. همچنین باید با شما در رابطه با مزایا و خطرات و عوارض احتمالی جراحی مورد نظر ، صحبت کند و نگرانی های شما را درک کند.

 

بای پس معده در قم - دکتر جواد موسوی

 

برای تشخیص این مسئله که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام جراحی لاغری هستید یا خیر ؛ معاینات لازم را انجام داده و آزمایشات تخصصی درخواست نماید. در نهایت این که بهترین جراح چاقی، باید درباره جراحی دستگاه گوارش آگاهی کامل داشته و با نوین ترین مقالات پزشکی موجود در این حوزه آشنایی داشته باشد و احتمال مواجهه با عوارض و مشکلات ناشی از عمل را برای بیماران خود به حداقل ممکن برساند.

دکتر سید جواد موسوی متخصص جراحی چاقی و از بهترین پزشکان جراحی بای پس معده در قم می باشند ؛ ایشان تاکنون با اتکا بر تجربیاتی که طی سال های طبابت شان کسب نموده اند ، توانسته اند نتایجی ایده آل از انجام اعمال جراحی چاقی ؛ اعم از بای پس در معده ، اسلیو ، جراحی مینی بای پس معده و گاستریک باندینگ را برای مراجعین شان رقم بزنند.

فواید جراحی بای پس معده در قم

در ادامه به این موضوع می پردازیم که چه دلائلی سبب ، محبوبیت این جراحی نسبت به دیگر جراحی های چاقی شده است.

  • در این پروسیجر ، سرعت از دست دادن وزن بسیار قابل توجه بوده و عمدتا افراد پس از گذشت یکسال و نیم از این عمل جراحی حدود 70درصد از وزن خد را از دست می دهند.
  • از آن جا که در این روش جراحی لاغری ، سایز معده کاهش می یابد ؛ طبیعتا حجم غذای مصرف نیز کمتر شده و در نتیجه مقدار کالری کمتری جذب روده ها خواهد شد.
  • افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، با انجام عمل مذکور ؛ می توانند به طور کامل از شر این بیماری رهایی یابند.
  • عموما مبتلایان به بیماری های کلسترول بالا و فشار خون بالا ، با انجام جراحی بای پس معده در قم ؛ نیاز کمتری به مصرف دارو خواهند داشت.
  • به دلیل کاهش وزن قابل ملاحظه ای که بعد از عمل اتفاق می افتد ، شاهد آن خواهیم بود که هورمون های بدن تنظیم شده و ترشح هورمون تستوسترون افزایش می یابد ؛ لذا بدین ترتیب میزان متابولیسم ( سوخت و ساز ) بدن به دنبال این موارد بهبود می یابد.
  • طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات به عمل آمده ، باید اشاره داشت که خیل کثیری از بیماران ( حدودا 90 درصد ) ، پس از این عمل ؛ دست کم 50 درصد از وزن اضافی شان را از دست داده و به نتایج ماندگاری دست می یابند.
  • قاعدتا با کاهش وزن و نیز کمتر شدن دوز داروهای مصرفی ، شرایط مطلوب برای ورزش کردن فراهم می شود ؛ از این رو افراد پس از جراحی ، آمادگی لازم برای ورزش کردن را یافته و می توانند با انجام تمرینات بدنی و نیز تبعیت از رژیم غذایی سالم ؛ میزان بیشتری از وزن خود کاسته و به تثبیت وزن نهایی خود کمک شایانی نمایند.

هزینه عمل بای پس معده در قم

افرادی که خواستار انجام جراحی های چاقی ؛ از جمله عمل بای پس هستند ؛ باید برای اطلاع از قیمت آن به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایند و تحت معاینات کلینیکی قرار گیرند.